https://ezamowienia.gov.pl/mo-client-board/bzp/notice-details/2023%2FBZP%2000288591%2F01
Ogłoszenie o zamówieniu z dnia 4 lipca 2023 r.
Usługi
„ŚWIADCZENIE USŁUGI ŻYWIENIA DZIECI PRZEDSZKOLNYCH I SZKOLNYCH W ZESPOLE PLACÓWEK OŚWIATOWYCH
NR 3 W MŁAWIE”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zespół Placówek Oświatowych nr 3 w Mławie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 146258544
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Ordona 14
1.5.2.) Miejscowość: Mława
1.5.3.) Kod pocztowy: 06-500
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL922 - Ciechanowski
1.5.7.) Numer telefonu: 236543876
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sp7@zpo3.mlawa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zpo3.mlawa.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„ŚWIADCZENIE USŁUGI ŻYWIENIA DZIECI PRZEDSZKOLNYCH I SZKOLNYCH W ZESPOLE PLACÓWEK
OŚWIATOWYCH NR 3 W MŁAWIE”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a2d7d5a7-1a4a-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00288591
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-07-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00130242/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 ŚWIADCZENIE USŁUGI ŻYWIENIA DZIECI PRZEDSZKOLNYCH I SZKOLNYCH W ZESPOLE PLACÓWEK
OŚWIATOWYCH NR 3 W MŁAWIE
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii
Europejskiej: Nie
Ogłoszenie nr 2023/BZP 00288591 z dnia 2023-07-04
2023-07-04 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a2d7d5a7-1a4a-11ee-a60c-9ec5599dddc1
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń
oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z
wykonawcami - adres strony internetowej: . W niniejszym postępowaniu komunikacja zamawiającego z wykonawcami odbywa się
za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia,
wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy e-zamówienia oraz
poczty elektronicznej pod adresem e-mail: sp7@zpo3.mlawa.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Maksymalny rozmiar plików
przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako
załączniki do jednego formularza). Maksymalny łączny rozmiar plików stanowiących ofertę lub składanych wraz z ofertą to 250 MB.
Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania
z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych
budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119
z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
a. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zespół Placówek Oświatowych nr 3, ul. Ordona 14, 06-500 Mława;
b. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
w celu prowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcia umowy, a podstawą prawną
ich przetwarzania jest obowiązek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielenia zamówień publicznych spoczywających
na Zespole Placówek Oświatowych nr 3 w Mławie jako jednostce sektora finansów publicznych;
c. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy;
d. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy, przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas
trwania umowy;
e. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje
niepodania określonych danych wynikają z ustawy;
f. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane
w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
g. posiada Pani/Pan prawo dostępu do danych osobowych, które Pani/Pana dotyczą, prawo do sprostowania Pani/Pana danych
osobowych, prawo żądania
od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2
RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZPO3.26.1.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
Ogłoszenie nr 2023/BZP 00288591 z dnia 2023-07-04
2023-07-04 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest organizacja usługi żywienia zbiorowego dzieci przedszkolnych i uczniów w Zespole Placówek
Oświatowych nr 3 w Mławie (06-500) przy ul. Ordona 14, polegającym na przygotowaniu i wydawaniu całodziennego
wyżywienia dla:
a) około 150 przedszkolaków oraz około 10 dzieci szkolnych, przebywających na co dzień
w placówce Zamawiającego tj. Szkole Podstawowej nr 7 w Mławie przy ul. Ordona 14, (zwanym dalej SP 7),
b) około 125 przedszkolaków przebywających na co dzień w placówce Zamawiającego tj. Miejskim Przedszkolu
Samorządowym nr 3 w Mławie przy ul. Hożej 6, (zwanym dalej MPS 3),
c) około 160 przedszkolaków przebywających na co dzień w placówce Zamawiającego
tj. Miejskim Przedszkolu Samorządowym nr 4 w Mławie przy ul. Zygmunta Krasińskiego 7. (zwanym dalej MPS 4).
Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia ofert częściowych na jedną, dwie lub wszystkie wyżej wymienione jednostki.
4.2.6.) Główny kod CPV: 55523100-3 - Usługi w zakresie posiłków szkolnych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków
55320000-9 - Usługi podawania posiłków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-09-01 do 2026-08-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty
budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: . Oferty złożone przez Wykonawców będą oceniane wg następujących kryteriów:
a) cena „wsad do kotła” (C1) – waga kryterium 30 %,
b) cena „pozostałe koszty” (C2) – waga kryterium 30 %,
c) termin płatności faktury (T) – waga kryterium 40 %
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek
kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
Ogłoszenie nr 2023/BZP 00288591 z dnia 2023-07-04
2023-07-04 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:
1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek
ich posiadania – Wykonawca posiada decyzję Powiatowego Inspektora Sanitarnego zatwierdzającą wpis do rejestru
zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
2. zdolności technicznej lub zawodowej - Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat od dnia, w którym upływa termin
składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), wykonał należycie co najmniej 2 usługi
odpowiadające rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Podmiotowe środki
dowodowe składane na wezwanie Zamawiającego.
Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia, w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż
5 dni od dnia wezwania, aktualnego na dzień
złożenia, następującego podmiotowego środka dowodowego:
1. Decyzji Państwowego Powiatowego Inspektoratu Sanitarnego, zatwierdzającej lub warunkowo zatwierdzającą zakład
wprowadzający do obrotu lub produkujący żywność, na podstawie ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i
żywienia (Dz.U 2022 poz. 2132).
2. Wykazu wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat co najmniej 2 usług odpowiadających rodzajem i wielkością usłudze stanowiącej
przedmiot zamówienia (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) oraz załączeniem dowodów, czy zostały
wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone
przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane lub są wykonywane nadal.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu:
Podmiotowe środki dowodowe składane na wezwanie Zamawiającego.
Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia,
w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnego na dzień
złożenia, następującego podmiotowego środka dowodowego:
1. Decyzji Państwowego Powiatowego Inspektoratu Sanitarnego, zatwierdzającej lub warunkowo zatwierdzającą zakład
wprowadzający do obrotu lub produkujący żywność, na podstawie ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i
żywienia (Dz.U 2022 poz. 2132).
2. Wykazu wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat co najmniej 2 usług odpowiadających rodzajem i wielkością usłudze stanowiącej
przedmiot zamówienia (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) oraz załączeniem dowodów, czy zostały
wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone
przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane lub są wykonywane nadal.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na
sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej.
2. Strony dopuszczają wprowadzenie uzasadnionych zmian postanowień niniejszej umowy
w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku, gdy nastąpi zmiana
powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację zamówienia, np.:
a) na skutek okoliczności związanych z wystąpieniem zagrożenia epidemiologicznego lub wystąpieniem innego
nieprzewidywalnego zdarzenia zewnętrznego, tzw. siła wyższa określona w § 7,
b) konieczne zmiany będą następstwem zmiany stawki podatku VAT lub następstwem zmiany kalendarza roku szkolnego,
c) w przypadku konieczności wprowadzenia dodatkowego reżimu sanitarnego zgodnie
z wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego,
3. Wymienione w ust. 2 okoliczności mogą mieć wpływ na zmianę terminu umownego albo na zmianę sposobu wykonania
lub zakresu świadczenia i winny zostać poprzedzone wnioskiem Wykonawcy wraz z wyczerpującym uzasadnieniem
Ogłoszenie nr 2023/BZP 00288591 z dnia 2023-07-04
2023-07-04 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi
konieczności ich wprowadzenia.
4. Stosownie do treści art. 439 ust. 1 i 2 ustawy PZP, Zamawiający przewiduje możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia
należnego Wykonawcy w przypadku zmiany cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia, z tym
zastrzeżeniem, że:
1) waloryzacji podlega jedynie część wynagrodzenia pozostałego do zapłaty na dzień złożenia wniosku, o którym mowa w
pkt 7 (tj. wynagrodzenie za niezrealizowaną część zamówienia);
2) wynagrodzenie będzie podlegać waloryzacji maksymalnie dwa razy podczas trwania niniejszej umowy, od 1 września
2024 r. oraz 1 września 2025 r.;
3) waloryzacja będzie odbywać się w oparciu o miesięczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych (Wc) wyliczony
jako różnica między wartością wskaźnika z miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku, o którym mowa w pkt 7,
oraz wartością wskaźnika sprzed 5 miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku, o którym mowa w pkt 7, ogłaszany
przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) w Biuletynie Statystycznym GUS;
4) wynagrodzenie będzie podlegać waloryzacji tylko w przypadku, gdy różnica między wartością wskaźników, o których
mowa w pkt 3 będzie większa od 2%;
5) łączna wartość waloryzacji wynagrodzenia nie przekroczy 5% wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 6 ust. 1 umowy.
Przez łączną wartość waloryzacji należy rozumieć wartość wzrostu lub spadku wynagrodzenia wynikająca z waloryzacji;
6) postanowień umownych w zakresie waloryzacji nie stosuje się od chwili osiągnięcia limitu, o którym mowa w pkt 5;
7) Wykonawca wystąpi z wnioskiem o zmianę kwoty wynagrodzenia z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem wobec
wnioskowanej daty obowiązywania nowego wynagrodzenia. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie
faktyczne
i prawne. Z wnioskiem o zmianę wynagrodzenia może wystąpić również Zamawiający;
8) Zamawiający w porozumieniu z organem prowadzącym i po zaakceptowaniu wniosku, o którym mowa w pkt 7, wyznaczy
datę podpisania aneksu.
5. Zmiana umowy skutkuje zmianą wynagrodzenia jedynie w zakresie płatności realizowanych po dacie zawarcia aneksu do
umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją
zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-07-14 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: www.e-zamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-07-14 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
Ogłoszenie nr 2023/BZP 00288591 z dnia 2023-07-04
2023-07-04 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi